analityka

kampanie online

ecommerce

Odpowiadaliśmy za sprzedaż online edycji 2023 kalendarza KAL.

← powrot do projektow

KAL to minimalistyczny kalendarz ścienny, który wyróżnia się ponadczasowym designem. W świecie zdominowanym przez technologię, kalendarz KAL przywraca świetność odręcznych notatek i tradycyjnego sposobu planowania czasu.

© Kal-Store

co robimy

Obsługiwaliśmy wszystkie działania płatne w internecie marki Kalstore, których celem była sprzedaż kalendarza na 2023 rok. Kampanie były realizowane w sieciach Facebook, Google oraz Pinterest. Reklamy kierowaliśmy na rynek polski oraz europejski.

Obsługę rozpoczęliśmy od wdrożenia zaawansowanych narzędzi analitycznych. To pozwoliło nam skutecznie realizować kampanie efektywnościowe i drobiazgowo analizować zachowania zakupowe klientów.

© Kal-Store

jak robimy

Działania płatne realizowaliśmy na kontach Kalstore, dzięki czemu dane o użytkownikach pozostały u klienta, a wyniki były w pełni transparentne.

Przed startem kampanii razem z klientem wypracowaliśmy strategię obejmującą segmentację grup docelowych. Bazując na danych sprzedażowych z poprzednich lat wybraliśmy także lokalizacje, w których chcieliśmy wyświetlać reklamy.

Następnie zaproponowaliśmy podział budżetu w czasie i pomiędzy sieciami reklamowymi. Dla rozplanowania budżetu kluczowe było uwzględnienie sezonowości.

Wraz z mediaplanem przedstawiliśmy szczegółowe wskazania jakich kreacji graficznych oraz tekstów będziemy potrzebować do reklam, natomiast ich wykonanie było po stronie klienta.

Kampanie optymalizowaliśmy na bieżąco, co pozwoliło nam wyłączać nieefektywne działania, a wzmacniać te, które przynosiły najlepsze rezultaty. Ponadto kampanie były realizowane w elastycznej metodyce zakładającej częste zmiany wysokości budżetów mediowych.

Przygotowywane raz w miesiącu raporty analityczne obejmowały wnioski dotyczące zarówno warstwy technicznej, jak i kreatywnej. W połączeniu z regularnymi spotkaniami z klientem, pozwalały na skuteczne planowanie kolejnych działań.

Na podstawie czteromiesięcznej obsługi wyciągnęliśmy wnioski dotyczące targetowania, kreacji reklamowych oraz peaków sprzedażowych. To istotne rekomendacje, które mogą przełożyć się na jeszcze lepsze wyniki w kolejnych latach.

efekty

Przez cały okres obsługi w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim sezonie osiągnęliśmy:

wzrost liczby zamówień

%

obniżenie kosztu zakupu

%