kampanie online
Dla Fundacji im. Stefana Batorego zrealizowaliśmy kampanię promującą przekazanie 1,5% podatku dochodowego.
Fundacja od 1988 roku działa na rzecz budowy otwartego, demokratycznego społeczeństwa. Społeczeństwa ludzi świadomych swych praw i obowiązków, angażujących się w sprawy wspólnoty lokalnej, kraju i społeczności międzynarodowej.
Celem kampanii, poza uzyskaniem przychodów z podatku dochodowego, było budowanie świadomości dotyczącej działań fundacji oraz promocja wartości, które reprezentuje.
Koncepcja kampanii zakładała zaangażowanie znanych postaci, które w osobisty sposób miały wyrazić, co dla nich oznacza demokracja. Każdy z uczestników przyniósł ze sobą przedmiot symbolizujący jedną z wartości. Wojciech Mann wybrał mikrofon, który symbolizował wolność słowa, Dobromir Dymecki przyniósł kalateę (roślinę), jako metaforę czegoś, co wymaga troski i pielęgnacji, a Małgorzata Hajewska-Krzysztofik przedstawiła zdjęcie drzwi, które odzwierciedlały otwartość i bezpieczeństwo.
My w ramach kampanii odpowiadaliśmy za działania reklamowe w sieci Meta Ads. Kampanię podzieliliśmy na dwa segmenty, o odmiennej mechanice i w inny sposób optymalizowane.
W ramach jednego segmentu docieraliśmy do nowych odbiorców, aby budować świadomość i identyfikować osoby ragujące na treści związane z Fundacją.
Drugą część kampanii stanowiły działania remarketingowe, skierowane do osób o wyższym prawdopodobieństwie wykonania oczekiwanej akcji, optymalizowane na konwersję.
Działania realizowaliśmy na koncie reklamowym Fundacji, dzięki czemu dane o użytkownikach zostają u klienta, a wyniki są w pełni transparentne.
Kampania została zrealizowana w sieci reklamowej Meta.
Współpracę rozpoczęliśmy od konfiguracji mechanizmów marketingowych obejmujących konwersje w Meta Ads. Umożliwiło to na optymalizację kampanii pod konkretne zdarzenia (np. wyświetlenie strony docelowej czy kliknięcie w przycisk „Wypełnij PIT za pomocą programu podatki.gov”) oraz lepsze zrozumienie zachowania użytkowników na stronie.
Przed startem kampanii razem z klientem wypracowaliśmy strategię promocji i cele działań reklamowych. Następnie zaproponowaliśmy podział budżetu mediowego na typy kampanii.
W sieci Meta nasze działania polegały nie tylko na budowaniu świadomości możliwości przekazania 1,5% Fundacji, ale także na pozyskiwaniu ruchu na stronę internetową.
Kampanie realizowaliśmy od lutego do kwietnia, optymalizując ją kilka razy w tygodniu. Wyłączaliśmy najmniej skuteczne rozwiązania oraz reklamy, wzmacniając te, które przynosiły najlepsze rezultaty. Kampania została podzielona na 3 etapy, biorąc pod uwagę sezonowość wpłat w poprzednich latach.
Po każdym etapie kampanii raportowaliśmy nasze działania klientowi, przedstawiając wnioski i rekomendacje dotyczące warstwy technicznej oraz kreatywnej.
Wzrost przychodu z podatku dochodowego za rok 2023 wobec roku 2022: